Corrections: March 16, 2014

Home > Entertainment > Corrections: March 16, 2014

Corrections: March 16, 2014

Posted on: March 16th, 2014 by tommyj

Click here to view original web page at


An article last Sunday about a growing distaste for capital punishment among Iran’s middle class misstated the surname of a leader of the Imam Ali Popular Students Society, a group that tries to prevent the execution of juvenile offenders. He is Sharmin Meymaninejad, not Neymaninejad.


An article last Sunday about a huge construction project in Rio de Janeiro that has uncovered vestiges of Brazil’s prodigious slave trade misstated the surname of a professor of architecture and urban planning. He is Cláudio Lima Carlos, not Lima Castro.


An article last Sunday about an event dedicated to classical music performances contained several errors in some editions. The event is the Worldwide Play-In Weekend, not the Worldwide Music Play-In. The cellist for the G-String Grannies, a string quartet, is Louise Bozorth, not Bozorthe. While Dr. Anthony J. Vine and Margo Rosen performed with the quartet, another musician, Jean Brenner, also joined them for a piece by Tchaikovsky. And Robin Boomer and Fritz Stewart performed as high school students at an Airstream R.V. convention in Lacey, Wash., not Lacy.

The Big City column last Sunday, about Mayor Bill de Blasio’s losing control of his political narrative, referred incorrectly to conditions at Public School 149 in Harlem. It is not overcrowded; the Department of Education determined that if an additional charter school were located there it would become overcrowded.


An article in some editions last Sunday about Kevin McCrary, a hoarder on the Upper East Side who is trying to clear out his belongings, misstated the month by which he originally agreed to move out of his apartment. It was the end of November 2013, not October.

The Neighborhood Joint column in some editions on March 2, about the Guitar Salon in Greenwich Village, misidentified the breed of dog owned by Beverly Maher, who runs the store. It is a toy miniature pinscher, not a teacup Chihuahua.


Because of an editing error, an article last Sunday about the actor Aaron Paul, who is in the new movie “Need for Speed” and who played a drug dealer on the TV show “Breaking Bad,” misstated one of the duties of his character, Jesse Pinkman, on “Breaking Bad.” Pinkman had to help babysit a D.E.A. informant shackled in the basement. He did not babysit for the informant.

An article last Sunday about the jazz pianist Vijay Iyer, who has a new album out, “Mutations,” misspelled the surname of a filmmaker who collaborated on a concert CD of “Radhe, Radhe: Rites of Holi” with Mr. Iyer and members of the International Contemporary Ensemble. He is Prashant Bhargava, not Bharghava.

A picture caption last Sunday with an article about the new movie “Veronica Mars,” a sequel to the cult TV show of the same name, gave an incorrect spelling from a publicist for the surname of the man shown in a photo of a fan taking a selfie with Kristen Bell, who stars in the film. He is Jake Kallman — not Kellman.


A review on March 2 about the memoir “Trespassing on Einstein’s Lawn: A Father, a Daughter, the Meaning of Nothing, and the Beginning of Everything,” by Amanda Gefter, misstated the given name of the author’s father. He is Warren Gefter, not Wayne.


An article on March 2 about actors in action movies misidentified the Hollywood studio for the forthcoming movie ‘‘Monster Trucks.’’ It is Paramount, not Universal.


An article last Sunday about Chris Anderson, the head of the TED organization, misstated the amount of a prize awarded by the group. It is $1 million, not $100,000.


An article last Sunday about the killings of Jiri and Dagmar Fiedler mischaracterized the frequency of murders in Prague. They are not rare, but double murders are.


The Q&A column on March 2 about the director Wes Anderson and his search for movie locations misstated the title of one of his films. It is “The Darjeeling Limited,” not “The Darjeeling Express.”

The cover article on March 2 about Toronto and its various cultures and cuisines misidentified a fish store in the Roncesvalles neighborhood where the writer was invited to sample the house-cured salmon. The fish store is De La Mer — not Hooked, which has locations in Kensington and in Leslieville but not in Roncesvalles.

An article last Sunday about the writer’s return to Nicaragua after 25 years misstated the direction she drove from the Institute for Advanced Studies of Oriental and Natural Medicine in Managua to Granada. It was southeast, not southwest. And the article misstated the direction she drove from the Selva Negra Mountain Resort to the town of Estelí. It was west, not east.

An article last Sunday about the music scene in New Orleans described incorrectly the Music Box, a project from the group New Orleans Airlift. It consists of multiple structures, not a single cottage. And the article misidentified one of the musicians who visited the venue. He is Dickie Landry, a founding member of the Philip Glass Ensemble; Mr. Glass himself did not visit.


The Times welcomes comments and suggestions, or complaints about errors that warrant correction. Messages on news coverage can be e-mailed to or left toll-free at 1-888-NYT-NEWS (1-888-698-6397). Comments on editorials may be e-mailed to or faxed to (212) 556-3622.

Readers dissatisfied with a response or concerned about the paper’s journalistic integrity may reach the public editor at or (212) 556-7652.

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or e-mail

Tags: , , , , , ,

Comments are closed.